حضور مدیر عامل شالوده آب در مانور سراسری حوادث مرکب شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مانور سراسری حوادث مرکب شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مانور سراسری حوادث مرکب شیمیایی با تمرکز بر نشت گازهای سمی و آتش سوزی، در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد.

در این رزمایش که با مشارکت ۱۳ شرکت پتروشیمی و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و بیش از ۴۰۰ نفر از نیروهای ستادی و عملیاتی برای نخستین بار به لحاظ گستردگی و ترکیب حوادث شیمیایی، آتش سوزی همراه با حوادث جاده ای در سطح منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار گردید و میزان آمادگی و نحوه عملکرد کارگروه های مدیریت و عملیات در شرایط اضطراری مورد ارزیابی قرار گرفت.

پیام برزگر فرمانده ارشد شرایط اضطراری و مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در تشریح ابعاد این مانور، اظهار کرد: مانور سراسری حوادث مرکب شیمیایی برای نخستین بار و با تمرکز بر نشت گاز کلر و آتش سوزی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ابعاد گستره انجام شد.
وی افزود: آمادگی همه جانبه یکی از ارکان اصلی مدیریت شرایط اضطراری و پدافند غیرعامل است و به همین منظور باید از آمادگی تجهیزات و به خصوص نیروی انسانی اطمینان حاصل کنیم.

برزگر بیان کرد: در این رزمایش هماهنگی میان سازمان منطقه ویژه، شرکت های پتروشیمی و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و با حضور گروه های ارزیاب از جوانب گوناگون مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه مانورهای سالانه با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور و پدافند غیرعامل وزارت نفت برگزار می شود، گفت: این مانور که برای نخستین بار در سطح گسترده برگزار شد از نگاه اولیه ارزیابان عملکرد قابل قبولی داشت که نشان از تجربه و آموزش های موثر نیروهای عمل کننده در رزمایش دارد.

برزگر ضمن تشکر از تمامی شرکت‌ها و واحد‌های درگیر در مانور، این هماهنگی را حاصل کار شبانه روزی و آموزش‌های فشرده همکاران در چند ماهه اخیر و پشتیبانی مدیران عامل و درخور تقدیر و تشکر دانست. ایجاد یک ساختار نظام مند و ادبیات استاندارد برای مانورهای شیمیایی ترکیبی و سنجش سطح آمادگی شبکه اورژانس و بهداری‌های منطقه ویژه را از نوآوری‌ها و دستاوردهای ارزشمند این مانور عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در پایان گفت: از همه واحدها و کارکنان و مدیران عامل شرکت کننده در این رزمایش تشکر می‌کنم، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مظهر استقلال صنعتی و مایه غرور و افتخار صنعت پتروشیمی در کشور است

 

 

https://petzone.ir/rha/mataleb/10439